€ 491.732
0,0%
€ 483.658
0,0%
In dit programma gaat het om de relatie tussen gemeente en inwoner en de manier waarop Deventer bestuurd wordt.
Het gemeentebestuur wordt gevormd door de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders. De raad vormt de vertegenwoordiging van de inwoners van Deventer. De raad bestaat uit 39 raadsleden en geeft richting aan het beleid en controleert de uitvoering daarvan. Het dagelijks bestuur van de gemeente is belegd bij het college van B&W. Binnen de door de raad gestelde kaders geeft het college uitvoering aan het beleid.
De gemeente heeft vele taken. De rol die ze aanneemt loopt uiteen van reguleren (vergunningen verlenen en handhaven), uitvoeren, regisseren in netwerkverbanden, stimuleren of faciliteren, tot loslaten wanneer particuliere initiatieven de overheid niet nodig hebben. Gezamenlijk zorgen we voor de beste oplossingen en keuzes voor onze inwoners en betrekken onze inwoners beter en op nieuwe, innovatieve manieren. We willen de samenwerking tussen partijen bevorderen om onze inwoners het allerbeste te kunnen bieden. Dat vraagt naast inzet ook draagvlak bij en betrokkenheid van inwoners. We zetten in op een zorgvuldige dialoog en participatie met de samenleving over zowel de korte als de lange termijn. Daarbij willen we alle belanghebbenden tijdig betrekken en in de gelegenheid stellen om mee te praten, hun belang te duiden en deze belangen ook mee laten wegen in de besluitvorming.
Onze dienstverlening sluit aan op de vraag van inwoners en ondernemers. Producten en diensten zijn toegankelijk, met transparante procedures, korte doorlooptijden en heldere antwoorden door kundige en vriendelijke medewerkers. We bieden hulp als er meer ondersteuning nodig is. We werken aan passende regels: we kijken welke regels belemmerend werken, onnodige regelgeving wordt losgelaten. Veel dienstverlening is digitaal beschikbaar, maar sommige vragen lenen zich niet voor digitale afhandeling. Bovendien heeft een deel van onze inwoners moeite met digitale dienstverlening. Daarom zijn alle contactkanalen (balie, telefoon, email, social media, whatsapp en internet) van groot belang, houden we deze kanalen maximaal open en kiest de inwoner en ondernemer zélf zijn contactkanaal: de omnichannel strategie. Dit is niet alleen klantvriendelijk, het is tevens (kosten)efficiënt, omdat het herstelkosten in de vorm van informatieloops, onnodig herhaalcontact, klachten en bezwaar helpt voorkomen.
We willen Deventer zodanig positioneren in (boven)lokale samenwerkingen dat dit ten goede komt aan de ambities en opgaven waar Deventer voor staat én Deventer (nog) beter positioneren op nationale en internationale schaal. De gemeente Deventer staat altijd in verbinding met haar omgeving. Steeds meer zaken spelen op bovenlokaal of regionaal schaalniveau. We kunnen onze ambities en doelstellingen niet alleen verwezenlijken. Wij hebben de kennis, expertise, massa en bestuurskracht van andere gemeenten en overheden hard nodig. Ook nationale en Europese subsidieprogramma’s vragen vaak om regionale of stedelijke samenwerking. Goede contacten met regionale, provinciale, landelijke en soms zelfs Europese overheden en instanties zijn daarom cruciaal. Afhankelijk van het vraagstuk wisselt het schaalniveau waarop we samenwerken.
Meer informatie
Actuele beleidscontext
Actuele beleidscontext
Participatie
We willen de kennis en ervaring van inwoners en ondernemers goed benutten. In het eerste jaar van deze bestuursperiode hebben we de participatieverordening en het participatiebeleid vastgesteld. Deze stukken geven richting aan de doelstellingen en de vorm van participatie die wordt toegepast. Bij elk project of beleidsvoornemen wordt aangegeven welke trede op de ‘participatieladder’ aan de orde is en waarom. In Deventer zijn al veel participatie-instrumenten beschikbaar zoals het forum, het correctief lokaal referendum, het digipanel en het uitdaagrecht. De komende jaren actualiseren we deze, maken ze toegankelijker, benutten ze actiever en voegen we nieuwe instrumenten toe.
Het budget voor Participatie in het programma Burger en Bestuur bestaat grotendeels uit incidentele middelen. Deze middelen lopen in 2026 af. Omdat bij het opstellen van de Perspectiefnota het participatiebeleid nog niet was geëvalueerd, is ervoor gekozen geen extra (structurele) middelen aan te vragen. Inmiddels is de tussenevaluatie van het participatiebeleid aangeboden aan de Raad en blijkt dat extra (structurele) middelen ook na 2026 nodig zijn om het huidige beleid voor te zetten en verder te ontwikkelen. In de Perspectiefnota 2027-2030 zal hiervoor een voorstel worden opgenomen.
Wet open overheid
In 2022 is de Wet open overheid van kracht geworden, deze wordt in enkele jaren stapsgewijs ingevoerd. In 2023 hebben we een plan opgesteld om te komen tot een goed uitvoerbare werkwijze voor de Woo-verzoeken; deze hebben we de afgelopen twee jaar gestroomlijnd en verbeterd. De komende jaren richten we ons op het actief openbaar maken van informatie. Daarbij betrekken we wetgeving die inhoudelijk raakt aan de Woo, zoals de nieuwe Archiefwet.
Publieke Dienstverlening
De mogelijkheden voor digitale dienstverlening nemen toe en worden steeds persoonlijker. We onderzoeken mogelijkheden om de regie op eigen gegevens door inwoners mogelijk te maken. En we werken met MijnDeventer toe naar één digitale ingang voor de inwoners, zodat inwoners niet met verschillende digitale loketten te maken hebben. Daarnaast voldoen we continu aan de digitale toegankelijkheid.
Overheidsbrede Dienstverlening met 1 overheidsloket voor inwoners komt dichterbij. Deventer doet mee met een praktijkinitiatief van Binnenlandse Zaken en VNG met 27 andere gemeenten. Het doel is dat de inwoner altijd aan het juiste adres is. En dat iedere ingang uiteindelijk leidt naar (overheidsbrede) hulp als dat nodig is. De vraag van de inwoners wordt opgelost doordat gemeenten samenwerken met Uitvoeringsorganisaties als Belastingdienst, CAK, CJIB, DUO, IND, SVB, Toeslagen en UWV.
Meerjarig perspectief legesinkomsten
Vanaf 2024 zijn de eerste reisdocumenten met een geldigheidsduur van 10 jaar verlopen. Op dat moment is de paspoortenpiek gestart. Tot en met 2028 verwachten we een stijging in het aantal aanvragen voor paspoorten en rijbewijzen.
Om de paspoortenpiek het hoofd te bieden zijn er in 2023 extra mensen aangenomen en opgeleid. In totaal gaat het om 3,5 FTE. De loonkosten hiervoor kunnen worden gedekt uit de extra legesinkomsten als gevolg van de paspoortenpiek. Ook de extra loonkosten als gevolg van een FUWA traject bij Burgerzaken, kunnen hieruit worden gedekt. Vanaf 2029 eindigt echter de piek en verwachten we een daling van de legesinkomsten, zoals blijkt uit onderstaande tabel, gebaseerd op de landelijke trend
.
Bij gelijkblijvende personele uitgaven zouden we daardoor vanaf 2029 uitkomen op een tekort dat in 2030 oploopt tot maximaal € 377.000. Vanaf 2031 gaan de aantallen weer stijgen en daalt het tekort weer. Dit betekent dat we in de meerjarige strategische personeelsplanning rekening moeten houden met een flexibel personeelsbestand waarmee we de fluctuaties kunnen opvangen.
Regionale Samenwerking
Deventer werkt nauw samen met andere overheden (gemeenten, provincies, waterschappen, rijk), zowel op lokaal als op (inter)nationaal niveau. Binnen de Regio Stedendriehoek geven we uitvoering aan de Regionale Agenda 2022 - 2030 en het daaruit volgende Uitvoeringsprogramma 2023 - 2030. In 2024 is de propositie Regio Deal (5e tranche) gehonoreerd; het Rijk heeft de Regio Stedendriehoek €20 miljoen toegekend.
Daarnaast heeft het rijk de provincies opdracht gegeven om op een groot aantal taakvelden, samen met de gemeenten, waterschappen en bijvoorbeeld woningcorporaties, met integrale plannen te komen. We versterken daarom de samenwerking met de provincie(s). Via de G40 en VNG proberen wij, zowel ambtelijk als bestuurlijk, invloed uit te oefenen op landelijke programma’s en onze bestaande netwerken op regionaal, provinciaal en landelijk niveau te versterken en waar mogelijk uit te breiden. Het succesvol aanvragen van subsidies is daarvan een essentieel onderdeel.
Doelstelling - We leveren gastvrije dienstverlening die voldoet aan de landelijke BurgerServiceCode
Onze dienstverlening sluit aan op de vraag van inwoners en ondernemers. Producten en diensten zijn toegankelijk, met transparante procedures, korte doorlooptijden en heldere antwoorden door kundige en vriendelijke medewerkers. We hanteren hiervoor de kwaliteitsnormen uit de landelijke BurgerServiceCode.
Relatie met strategisch doel
Samen maken we Deventer
Prestaties
Doelstelling - We streven naar een (meer) participerende samenleving
Participatie en een modern samenspel tussen overheid en samenleving versterken ons gemeentebestuur en creëren maatschappelijke meerwaarde. We willen de kennis en ervaring van inwoners en ondernemers goed benutten.
Relatie met strategisch doel
Samen maken we Deventer
Prestaties
Doelstelling - We werken aan partnerschappen en subsidieverwerving
We willen Deventer zodanig positioneren in (boven) regionale samenwerkingen dat dit ten goede komt aan de ambities en opgaven waar Deventer voor staat én Deventer (nog) beter te positioneren op nationale en internationale schaal. Gelijktijdig met het versterken van deze samenwerkingen zetten we in om succesvolle aanvragen te doen voor subsidies.
Relatie met strategisch doel
Samen maken we Deventer
Fijn wonen en leven
Iedereen doet ertoe
Een duurzame toekomst
Prestaties
(bedragen x €1.000)
2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
Lasten | 13.695 | 12.651 | 12.464 | 12.151 | 11.639 |
Baten | 2.526 | 2.739 | 2.894 | 2.730 | 2.185 |
Saldo exclusief reserves | -11.169 | -9.912 | -9.569 | -9.421 | -9.454 |
Storting in reserves | 200 | 0 | 6 | 0 | 0 |
Putting uit reserves | 1.573 | 82 | 0 | 200 | 0 |
Saldo reserves (taakveld Mutaties reserves) | 1.374 | 82 | -6 | 200 | 0 |
Saldo inclusief reserves | -9.795 | -9.830 | -9.576 | -9.221 | -9.454 |
Toelichting verschil saldo inclusief reserves begroting 2026 ten opzichte van begroting 2025
De wijziging van het saldo inclusief reserves met € 34.000 ten opzichte van 2025 is als volgt te verklaren:
Perspectiefnota 2026-2029
Omschrijving | Verschil begroting 2026 t.ov. begroting 2025 | Toelichting |
Raadsadviseur | € 131.000 | In 2023 is voor twee jaar budget beschikbaar gesteld voor een tijdelijke financiering van een junior raadsadviseur. In november 2025 lopen de tijdelijke middelen af. Inmiddels blijkt dat de capaciteit van de junior raadsadviseur toegevoegde waarde heeft en ook moeilijk meer kan worden gemist. In de perspectiefnota is een voorstel van de werkgeverscommissie opgenomen om vanaf 2026 structureel een extra raadsadviseur schaal 12 in de formatie op te nemen (€131.000) |
Legesinkomsten paspoortpiek | -€ 60.000 | De verwachte legesinkomsten reisdocumenten zijn in de jaren 2026-2028 tijdelijk hoger dan de extra kosten die we maken voor het verwerken van de paspoortpiek. |
Indexatie
Omschrijving | Verschil begroting 2026 t.ov. begroting 2025 | Toelichting |
Loonbijstelling | € 45.000 | Door de indexering van de lonen met 0,84% stijgen de budgetten voor apparaatslasten binnen dit programma. |
Prijsbijstelling | € 142.000 | Door de indexering van de prijzen met 4% stijgen de budgetten voor goederen, diensten en subsidies binnen dit programma. |
Overige afwijkingen
Omschrijving | Verschil begroting 2026 t.ov. begroting 2025 | Toelichting |
Reallocatie Deventer Wijzer | € 131.000 | DeventerWijzer is de sociale kaart van Deventer, waar inwoners informatie kunnen vinden over wonen, welzijn en zorg. De gemeente Deventer is opdrachtgever en subsidieverstrekker voor Bibliotheek Deventer, die als opdrachtnemer de software inkoopt en DeventerWijzer onderhoudt. Het opdrachtgeverschap en het structurele budget ad €131.000 wordt overgedragen van Programma 8 Meedoen aan het Programma 1 (Publieke Dienstverlening). De reden hiervoor is dat DeventerWijzer meer vanuit de klantreis moet worden ingericht dan vanuit de inhoud. Daarom is het logischer om de aansturing vanuit Programma 1 (Publieke Dienstverlening) te organiseren, waar expertise over de klantreis aanwezig is. |
Reallocatie loonsom publiekscontacten naar management en ondersteuning | -€ 78.000 | Besparingen op loonsom receptie en backoffice publiekscontacten ingezet voor hogere kosten management en ondersteuning. Zie ook programma Bedrijfsvoering. |
Basisregistratie Personen | - €17.000 | Verlaging bijdrage Basisregistratie Personen conform meicirculaire 2025 Ministerie BZK. |
Eenmalige budgetten vervallen | -€ 612.000 | Eenmalige budgetten in 2025 die in 2026 zijn vervallen: Storting in reserve voor verkiezingen (-€200.000), 80 jaar bevrijding (-€40.000), onderzoek slavernijverleden (-€75.000), eenmalige bijdrage regio Stedendriehoek (-€89.000), Raadsfunctie (-€98.000), aflopend tijdelijk budget participatie (-€110.000) |
Eenmalige budgetten 2026 | € 353.000 | Eenmalig budget Raadsverkiezingen (€303.000), uitbreiding data-analist (€53.000), overig (-3) |
(bedragen x €1.000)
Burger en Bestuur | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
Bestuur | -7.800 | -7.301 | -7.202 | -7.136 | -7.136 |
OZB woningen | -25 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Belastingen Overig | -7 | -7 | -7 | -7 | -7 |
Burgerzaken | -3.215 | -2.480 | -2.237 | -2.154 | -2.187 |
Maatwerkvoorzieningen (WMO) | -32 | -32 | -32 | -32 | -32 |
Economische ontwikkeling | -15 | -16 | -16 | -16 | -16 |
Wonen en Bouwen | -18 | -19 | -19 | -19 | -19 |
Arbeidspar.toeleiding naar werk | -16 | -16 | -16 | -16 | -16 |
Samenkracht en burgerparticipatie | -35 | -36 | -36 | -36 | -36 |
Begraafplaatsen | -6 | -6 | -6 | -6 | -6 |
Saldo exclusief reserves | -11.169 | -9.912 | -9.569 | -9.421 | -9.454 |
(bedragen x €1.000) | ||||
2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
Uitgaven t.l.v. voorzieningen | 363 | 363 | 363 | 363 |
Inkomsten t.g.v. voorzieningen | 421 | 423 | 423 | 424 |
Saldo | 58 | 60 | 60 | 61 |
Documenten
Documentnaam | Bestandsgrootte | Openen |
Voortgangsrapportage Publieke Dienstverlening 2024 | 5,8 Mb | |
Klanttevredenheidsonderzoek 2025 | ||
Participatiebeleid gemeente Deventer | ||
Tussenevaluatie Participatiebeleid gemeente Deventer 2025 | 8,3 Mb | |
Strategische Agenda Regio Stedendriehoek 2022-2030 | 1,5 Mb | |
Uitvoeringsagenda Regio Stedendriehoek 2023-2030 | 0,1 Mb | |
Voortgangsrapportage Regio Deal maart 2023 | 18,2 Mb | |
Prioritaire lobbydossiers november 2023 |
Coöp
Coöp
Coöp
Vestigingsplaats: | Enschede | ||
Website: | |||
Programma: | Algemene dekkingsmiddelen | ||
Aard: | Het verbeteren en innoveren van gemeentelijke dienstverlening door het gezamenlijk inkopen van ICT-oplossingen en het delen van kennis. | ||
Deelnemingspercentage: | 5,12% | ||
Doel en openbaar belang: | Het verbeteren en innoveren van gemeentelijke dienstverlening door het gezamenlijk inkopen van ICT-oplossingen en het delen van kennis. | ||
Financieel risico: | Het jaarverslag 2024 laat zien dat er een negatief financieel resultaat is behaald van € 2.288.601,-. Dit komt omdat het programma Beyond23 (voor ontwikkeling van PodiumD) is gefinancierd uit het eigen vermogen. Hier heeft de ALV in 2024 mee ingestemd. In het bedrijfsplan 2026 is een indexatie gehanteerd voor de loonkosten, bedrijfskosten en leverancierskosten. In het Bedrijfsplan zijn de verschillende producten voor 2026 beschreven. Voor Deventer gaat het om de producten e-Suite en iBurgerzaken. Daarnaast worden dit jaar kosten voor de verschillende PodiumD componenten (PodiumD Contact, Formulier, Portaal en Zaak) en voor het platform zélf weergegeven. In 2026 maken we de overgang van zaaksysteem e-Suite naar PodiumD. In dat jaar hebben we dus te maken met beide systemen, wat voor dat jaar extra kosten met zich meebrengt. In het bedrijfsplan van 2027 zullen de producttarieven van de PodiumD producten bepaald zijn en komt het tarief voor de e-Suite niet meer terug. De jaarlijkse bijdrage voor Deventer stijgt met € 85.439 naar € 824.121,- in 2026 (12%). De stijging komt door hogere indexering, aanpassingen in de tariefstructuur en licht gestegen bewonersaantallen. Voor indexering wordt in de begroting Deventer 4% (~ € 30.000) gecompenseerd. De bijdrage komt daarmee € 55.892 hoger uit dan de beschikbare begroting. Qua producten zit de stijging m.n. in de tarieven voor PodiumD. Deze extra kosten voor PodiumD worden gezien als eenmalige projectkosten en worden gedekt uit het budget voor vervanging van de e-Suite dat de drie DOWR-gemeenten gezamenlijk beschikbaar hebben. De RvC heeft voor de jaren 2026 en 2027 een minimale weerstandsratio van 1,0 vastgesteld. Dit betekent dat het eigen vermogen van Dimpact in die jaren minimaal € 2.550.000 moet bedragen. In de ALV van mei 2024 is besloten dat Dimpact voor de jaren 2025 en 2026 een lager weerstandsratio mag hanteren, vanwege de tijdelijke financiering van het programma Beyond23. Op basis van de huidige inzichten verwacht Dimpact eind 2027 een eigen vermogen van €3.155.000. Dit komt neer op een weerstandsratio van circa 1,2. | ||
Toelichting: | |||
Beleidsvoornemens: | Dimpact is een coöperatieve vereniging van 43 gemeenten en vertegenwoordigt daarmee ca. 3 miljoen inwoners in Nederland. Dimpact behartigt collectief de belangen van haar leden en zorgt voor inkoop en ontwikkeling van ICT diensten. Samenwerken in de vereniging van gemeenten zorgt, naast inkoopvoordeel, voor kennisdeling waardoor de leden elkaar verder helpen. Dit doen we zoveel mogelijk volgens de principes van Common Ground.In 2025 hebben we onze strategie ‘Doorpakken nu’ afgesloten. We hebben als landelijke koploper met ons nieuwe dienstverleningsplatform PodiumD laten zien dat Common Ground in de praktijk werkt. Wij omarmen Common Ground om een wendbare en flexibele digitale basis te creëren voor onze dienstverlening (PodiumD Contact, Formulier, Portaal en Zaak). Hierdoor kunnen we sneller inspelen op ontwikkelingen en onze maatschappelijke opgaven realiseren. Het is nu van groot belang dat we in beweging blijven om onze ambities op het gebied van dienstverlening de komende jaren verder waar te maken.In 2025 zijn we live gegaan met KISS (Contact) en hebben we PodiumD verkend. Medio 2026 maken we de definitieve overgang van zaaksysteem e-Suite naar PodiumD (Zaak, Formulier en Portaal). | ||
Contractwaarde 2026: | € 824.121 | ||
Bijdrage GR 2026: | |||
Subsidie 2026: | |||
Dividend 2026: |
Financiele gegevens | 2024 | 2025 | 2026 |
Eigen vermogen: | €1.403.000 | €753.000 | €702.863 |
Vreemd vermogen: | €7.566.777 | Niet bekend | Niet bekend |
Resultaat: | -/-€2.288.601 | €50.000 | €650.536 |
Bron: | Jaarrekening | Bedrijfsplan 2026 | Bedrijfsplan 2026 |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2024: | |||
Garantie 31-12-2024: | |||
Lening 31-12-2024: |
GR
GR Regio Stedendriehoek
GR
Vestigingsplaats: | Twello | ||
Website: | |||
Programma: | Burger en bestuur | ||
Aard: | Doelstelling van Regio Stedendriehoek is het behartigen van de gemeenschappelijke en regionale belangen van de deelnemende gemeenten. En het samen met belangengroepen, maatschappelijke organisaties en private partijen bevorderen van een evenwichtige ontwikkeling op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en een versterking van het vestigingsklimaat in algemene zin. Een schone toekomst en een sterk vestigingsklimaat: dat zorgt voor welvaart en welzijn in onze regio. Vanuit deze gezamenlijke drijfveren werken overheden, ondernemers, onderwijs en onderzoek samen in en aan de Regio Stedendriehoek. Er zijn geen gemeentelijke bevoegdheden overgedragen aan de regio. | ||
Deelnemingspercentage: | 22,7% | ||
Doel en openbaar belang: | Doelstelling van Regio Stedendriehoek is het behartigen van de gemeenschappelijke en regionale belangen van de deelnemende gemeenten. En het samen met belangengroepen, maatschappelijke organisaties en private partijen bevorderen van een evenwichtige ontwikkeling op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en een versterking van het vestigingsklimaat in algemene zin. Een schone toekomst en een sterk vestigingsklimaat: dat zorgt voor welvaart en welzijn in onze regio. Vanuit deze gezamenlijke drijfveren werken overheden, ondernemers, onderwijs en onderzoek samen in en aan de Regio Stedendriehoek. Er zijn geen gemeentelijke bevoegdheden overgedragen aan de regio. | ||
Financieel risico: | Het weerstandsvermogen van de regio is niet groot maar toereikend. De financiële risico's zijn beperkt en er is geen lang vreemd vermogen aangetrokken. Mocht de regio onverhoopt niet aan haar verplichtingen kunnen voldoen, moet teruggevallen worden op deelnemende gemeenten. | ||
Toelichting: | Aan deze GR wordt deelgenomen door de gemeenten Apeldoorn, Deventer, Zutphen, Brummen, Epe, Lochem, Heerde en Voorst. De regio verdeelt de kosten over de deelnemende gemeenten met inwoneraantal als verdeelsleutel. Het Deventer aandeel in die kosten is ongeveer 22,7%. Wettelijk is geregeld dat de gemeenten bijspringen als de regio niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Aan de GR nemen 8 gemeenten deel. Iedere gemeente heeft in de vergadering van het Algemeen Bestuur één stem; zeggenschap is daarmee 12,5%. | ||
Beleidsvoornemens: | Beleidsvoornemens Stedendriehoek 2026, specifiek geënt op Deventer:Wonen voor iedereenDeventer bouwt mee aan 30.000 nieuwe woningen in de regio. Tot 2034 komen er 7.000 woningen bij in Deventer, waarvan 70% betaalbaar. Er wordt volop ingezet op biobased, duurzame bouw.🔋Slim en duurzaam ondernemenMet projecten als de Vezelvallei, Smart Energy Hubs en TechniCampus werkt Deventer aan een innovatieve economie. Samen investeren we in brede welvaart en toekomstbestendige bedrijvigheid.📍Ruimte voor groeiIn 2026 wordt de regionale omgevingsvisie vastgesteld. Nieuwe locaties zoals Wechelerhoek en het Roto-terrein worden verder ontwikkeld voor wonen, werken en groen. Hier komt ook aandacht voor bereikbaarheid en leefkwaliteit.🤝Sterker in 3D: Regiodeal-projectenDeventer doet actief mee in projecten voor leefbaarheid, innovatie en sociale verbinding – met ondersteuning van Rijk en regio.In 2026 zullen de budgetten van de Stedendriehoek lager zijn dan in voorgaande jaren, rekening houdend met de opgaven die de individuele gemeenten voor hun kiezen krijgen. De eerder geuite ambities op het vlak van lobby en positionering kunnen desondanks gehandhaafd blijven | ||
Contractwaarde 2026: | |||
Bijdrage GR 2026: | €819.009 | ||
Subsidie 2026: | |||
Dividend 2026: |
Financiele gegevens | 2024 | 2025 | 2026 |
Eigen vermogen: | Niet bekend | Niet bekend | €261.138 |
Vreemd vermogen: | €713.679 | Niet bekend | Niet bekend |
Resultaat: | €261.138 | €0 | €0 |
Bron: | Jaarrekening | Begroting | Begroting |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2024: | |||
Garantie 31-12-2024: | |||
Lening 31-12-2024: |